17 Dec, Sprucket rör

När motorn var igång satte jag händerna runt gummmiröret kännde jag att det pyste ut ganska mycket luft och det är förståss inte bra. När jag lossat slangklämmorna (blåmarkerade) fick jag av röret  som förbinder sig mellan motorn och luft.

På undersidan av gummiröret (den gul markerade pricken) så fanns det en till förbindelse till en mycket mindre slang som ringlar sig ner runt motorn. Den mindre slangen bör också bytas eftersom det finns små sprickor på den, men det blir betydligt svårare att byta ut den eftersom den ligger så djupt ner och det är trånga utrymmen. Men det ska nog gå bra.

 

 

För att få tag på orginal resvervdelar  så kommer jag att gå till mekonomen eftersom de har väldigt sort sortiment till bra pris, eller så kommer jag gå till BMW och köper orginaldelar.

 

Här är några bilder på gummiröret och var den mindre förbindelsen sitter.

Bild tagen rakt ovanifrån.

 

 

Bild tagen från högra sidan. Den rödmarkerade visar förbindelsen till den mindre slangen.

 

 

Den stora röd markerade visar vart den lilla slangen är och den lilla sprickan i slangen. Den blå markerade visar var gummiröret suttit.

 

 

Den mindre slangen (röd färgad)som också bör bytas ringlar sig bakom motorn och sedan går den parllellt med en liknande slang (blå färgad).

 

 

inzomad bild.

 

 

När jag tagit bort tejpen på gummiröret så hittade jag välidt stora revor på två ställen, som uppstått av slitage men främst ålder.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0